Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Regulami Szkolnego Budżetu Obywatelskiego

baner patrona szkolnego budzetu obywatelskiego

Poniższy tekst znajduje się w dokumencie docx na dysku google: regulami i wniosek SBO

Regulamin Szkolnego Budżetu Obywatelskiego
  1. Zasady ogólne

1.1. Regulamin określa zasady wykorzystania środków finansowych pochodzących z budżetu szkoły oraz dofinansowania Ministra Edukacji Narodowej, dzięki projektowi „Szkolny Budżet Obywatelski” realizowanemu w ramach programu ,,Młodzi Obywatele” przy udziale Fundacji Pole Dialogu.

1.2. Szkolny Budżet Obywatelski (SBO) jest organizowany w Technikum nr 3 w Łodzi.

1.3. W SBO na realizację zwycięskich projektów przeznaczone jest łącznie 4 000 zł pochodzących z: 2 000 zł z dofinansowania Ministra Edukacji Narodowej  i 2 000 zł ze środków własnych szkoły.

1.4. SBO zarządza szkolny zespół roboczy (SZR) złożony z przedstawicieli i przedstawicielek:

  • dyrekcji szkoły,
  • nauczycieli_ek,
  • rady rodziców,
  • uczniów_ennic.

1.5. Nad pracą SZR czuwa koordynator_ka SBO, który_a również:

  • dba o prawidłowy przebieg SBO,
  • wspiera w pisaniu i promowaniu projektów.

1.6. W skład SZR wchodzą:

 

Imię i nazwisko

Rola w szkole

Dane kontaktowe

1.

Katarzyna Jacak

wicedyrektor

k.jacak@tech3.elodz.edu.pl

2.

Agnieszka Biernacka

koordynator projektu

a.biernacka@tech3.elodz.edu.pl

3.

Żaneta Brykowska

koordynator projektu

z.brykowska@tech3.elodz.edu.pl

4.

Piotr Szustowski

przedstawiciel Rady Rodziców

 

5.

Filip Mękarski

uczeń IV A TL

f.mekarski@tech3.elodz.edu.pl

6.

Kinga Krasowiak

uczennica IV B TL

k.krasowiak@tech3.elodz.edu.pl

7.

Joanna Kwapiszewska

uczennica IV B TL

j.kwapiszewska@tech3.elodz.edu.pl

8.

Wiktoria Malczewska

uczennica IV B TL

w.malczewska@tech3.elodz.edu.pl

9.

Jakub Lesiak

uczeń IV TO

j.lesiak@tech3.elodz.edu.pl

10.

Mateusz Rogalski

uczeń IV TO

m.rogalski@tech3.elodz.edu.pl

11.

Franciszek Kruk

uczeń IV TOG

f.kruk@tech3.elodz.edu.pl

12.

Witold Nicowski

uczeń IV TOG

w.nicowski@tech3.elodz.edu.pl

13.

Julian Nastarowicz

uczeń IV TOG

j.nastarowicz@tech3.elodz.edu.pl

14.

Tymon Paszkowski

uczeń IV TOG

t.paszkowski@tech3.elodz.edu.pl

1.7. SBO przebiega zgodnie z harmonogramem, który znajduje się w załączniku nr 1.

1.8. Udział w każdym etapie SBO jest dobrowolny.

 

  1. Pisanie i składanie projektów

2.1. Projekty mogą składać uczniowie i nauczyciele. Projekty może zostać złożony przez:

  • jednego ucznia;
  • grupę uczniów;
  • wspólnie przez ucznia i nauczyciela;
  • wspólnie przez grupę uczniów i nauczyciela;
  • jednego nauczyciela;
  • grupę nauczycieli.

2.2. Członkowie szkolnego zespołu roboczego nie mogą składać projektów.

2.3.  Projekty należy składać w wersji papierowej na wzorze, który znajduje się w załączniku nr 2, dostępnym w pokojach nauczycielskich w obu budynkach szkoły.

2.4. Projekty muszą być zgodne z prawem i statutowymi zadaniami szkoły oraz nie mogą naruszać planów szkoły.

2.5. Projekty muszą być zlokalizowane na terenie należącym do szkoły.

2.6. Projekty muszą obejmować całość kosztów związanych z ich realizacją.

2.7. Projekt musi być ogólnodostępny, powinna móc z nich korzystać cała społeczność szkolna.

2.8. Projekt musi się mieścić w wyznaczonych kategoriach:

  • Edukacyjnych - np. dodatkowe zajęcia przedmiotowe.
  • Inwestycyjnych - np. doposażenia pracowni/sal lekcyjnych, korytarzy, patio.
  • Twórczych - np. wyznaczenie ścian do malowania dla celów plastycznych.
  • Rozrywkowych - np. organizacja wydarzenia kulturalnego (wieczór poezji, warsztaty muzyczne).

2.9. W ramach SBO przewidziano maksymalne pule na pojedynczy projekt w wysokości 2 000 zł w każdym z budynków szkoły.

  1. Zasady weryfikacji projektów

3.1. Projekty weryfikują członkowie SZR i inne osoby przez nich wyznaczone.

3.2. Projekty są sprawdzane pod kątem poprawności i zgodności z regulaminem, a także trafności oszacowania kosztów ujętych w projekcie.

3.3. Jeśli projekt zawiera niejasności, błędy lub braki uniemożliwiające jego realizację, członkowie SZR zwracają go do poprawy, dając wskazówkę, co należy zmienić.

3.4. Jeśli projekty ze sobą kolidują, bo dotyczą podobnej sprawy lub miejsca, członkowie SZR zwracają je autorom_kom, dając wskazówkę, co można zrobić, by uniknąć kolizji (np. napisać wspólnie jeden projekt lub zmienić miejsce realizacji).

3.5. Czas na poprawę projektu wynosi cztery dni. Niepoprawione projekty nie są dalej rozpatrywane.

3.6. Projekty, które zawierają treści powszechnie uznawane za obraźliwe, które dyskryminują osobę lub grupę lub mogą być odebrane jako społecznie naganne, nie są rozpatrywane.

3.7. Wyniki weryfikacji, w tym przede wszystkim listę dopuszczonych do etapu wyboru, zatwierdza SZR. Koordynator_ka SBO przekazuje je autorom_kom projektów, a następnie publikuje na stronie internetowej szkoły, w oficjalnych mediach społecznościowych szkoły oraz tablicach informacyjnych przy sali nr 207 (budynek przy ul. Kilińskiego) oraz sali nr 12 (budynek przy ul. Sienkiewicza) listę losowo ułożonych projektów dopuszczonych do etapu wyboru oraz projektów odrzuconych wraz z uzasadnieniem odrzucenia.

3.8. Autorzy_ki odrzuconych projektów mają prawo do odwołania od wyników weryfikacji SZR w ciągu jednego dnia od ich opublikowania. Ponownej weryfikacji projektu dokonuje dyrektor szkoły. Od tej weryfikacji nie ma już odwołania.

  1. Promocja projektów

4.1. Projekty, które przeszły do etapu wyboru, można promować wśród społeczności szkolnej, np. za pomocą plakatów i ulotek, na stronie internetowej szkoły, w oficjalnych mediach społecznościowych szkoły oraz tablicach informacyjnych przy sali nr 207 (budynek przy ul. Kilińskiego) oraz sali nr 12 (budynek przy ul. Sienkiewicza).

4.2. SZR wskazuje miejsca na terenie szkoły, w których można wieszać plakaty i zostawiać ulotki.

  1. Wybór projektów i głosowanie

5.1. Wybór projektów odbywa się w drodze głosowania.

5.2. Głosować mogą:

  • uczniowie i uczennice,
  • nauczyciele i nauczycielki,
  • dyrekcja szkoły,
  • pozostali pracownicy i pracownice szkoły.

5.3. Można głosować na jeden projekt.

5.4. Głosowanie odbywa się za pomocą karty papierowej w systemie z urną stojącą.

5.5. Głosowanie jest tajne, równe, powszechne i bezpośrednie.

5.6. Nie dopuszcza się jakiejkolwiek formy gratyfikacji za składanie projektów/głosowanie itp.

5.7. Wygrywa projekt, który otrzymał największą liczbę głosów. Jeżeli pozostaną niewykorzystane środki po realizacji zwycięskiego projektu, to pozostała kwota zostanie przeznaczona na realizację kolejnego projektu, według liczby głosów, który mieści się w wolnej puli.

5.8.  Przy wyborze projektu o niższej wartości możliwa jest realizacja dwóch i więcej projektów, przy czym łączna wartość wszystkich wybranych projektów nie może przekroczyć 2 000 zł (słownie: dwa tysiące zł) w każdym z budynków szkoły.

  1. Realizacja Projektów

6.1.  Koordynator_ka SBO publikuje wyniki na stronie internetowej szkoły, w oficjalnych mediach społecznościowych szkoły oraz tablicach informacyjnych przy sali nr 207 (budynek przy ul. Kilińskiego) oraz sali nr 12 (budynek przy ul. Sienkiewicza) wraz z podaniem informacji o liczbie uzyskanych głosów, a następnie czuwa nad terminową realizacją zwycięskich projektów.

6.2. Projekty będą realizowane w kolejności wynikającej z uzyskanej liczby głosów.

6.3. Zwycięskie projekty zostaną zrealizowane do 23 grudnia 2025 roku.

6.4. Za realizację zwycięskiego Projektu/Projektów odpowiada Dyrektor_ka Szkoły. Wnioskodawca zwycięskiego projektu może uczestniczyć w procesie realizacji.

6.5. Projekt może być realizowany przez wykonawców zewnętrznych, a także przez uczniów szkoły i/lub we współpracy z rodzicami.

6.6. Rada Rodziców wraz z Dyrekcją Szkoły podejmie decyzję o źródle sfinansowania kosztów utrzymania projektu w kolejnych latach.

  1. Zmiany regulaminu

7.1. W uzasadnionych przypadkach SZR może zmienić regulamin, niezwłocznie informując o tym społeczność szkolną na stronie internetowej szkoły, w oficjalnych mediach społecznościowych szkoły oraz tablicach informacyjnych przy sali nr 207 (budynek przy ul. Kilińskiego) oraz sali nr 12 (budynek przy ul. Sienkiewicza 117.

 

Harmonogram Szkolnego Budżetu Obywatelskiego – Załącznik nr 1 do regulaminu

Realizacja SBO przebiega zgodnie z następującym harmonogramem:

 

Termin

Działanie

1.

od 7.10.2025 r.

Promocja SBO

2.

7-17.10.2025 r.

Powołanie Szkolnego Zespołu Roboczego

3.

20-31.10.2025 r.

Generowanie pomysłów

4.

3-13.11.2025 r.

Pisanie i składanie wniosków

5.

14.11.2025 r.

Weryfikacja projektów i ogłoszenie wyników weryfikacji

6.

14-17.11.2025 r.

Czas na odwołanie i ogłoszenie wyników weryfikacji po odwołaniach

7.

18-26.11.2025 r.

Promocja projektów

8.

27.11.2025 r.

Wybór projektów (głosowanie)

9.

28.11.2025 r.

Ogłoszenie wyników

10.

do 23.12.2025 r.

Realizacja projektów

 

Projekt do Szkolnego Budżetu Obywatelskiego – załącznik nr 2 do regulaminu

Projekt można napisać samodzielnie, z kolegami i koleżankami albo z osobami pracującymi w szkole. Pamiętaj(cie), że projekt musi być zgodny z regulaminem.

AUTOR_KA (AUTORZY_KI) PROJEKTU

Wpiszcie wszystkich_e pomysłodawców_czynie projektu.

 

Imię i nazwisko

Klasa

E-mail/facebook

Telefon

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

NAZWA PROJEKTU

Wymyśl(cie) taką nazwę, która będzie krótka i zrozumiała dla innych.

OPIS PROJEKTU

Wyjaśnij(cie), co chcesz (chcecie) zrobić i dlaczego warto to zrobić. Napisz(cie), jaka będzie korzyść dla szkoły i całej społeczności szkolnej z realizacji projektu. Napisz(cie) też, ile będzie trwał i gdzie chcesz (chcecie) go zrealizować - jeśli to możliwe, wskaż(cie) dokładne miejsce.  Pamiętaj(cie), że cała społeczność szkoły powinna móc skorzystać z projektu!

SZACOWANY KOSZT PROJEKTU

Spisz(cie) w osobnym wierszach wszystkie rzeczy, które trzeba kupić w ramach projektu, a potem oszacuj(cie) ich koszt. Na koniec zsumuj(cie) te koszty. Pamiętaj(cie), że projekt może kosztować maksymalnie xxxx zł!

 

Co trzeba kupić?

Ile to kosztuje?

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7.

 

 

8.

 

 

9.

 

 

10.

 

 

Szacowany koszt projektu:

 

 

PODPISY AUTORA_KI (AUTORÓW_EK) PROJEKTU

Podpisz(cie) się pod swoim projektem.

………………………………

Imię i nazwisko

………………………………

Imię i nazwisko

…………………………………

Imię i nazwisko

 

DATA ZŁOŻENIA PROJEKTU 

UWAGI ZESPOŁU ROBOCZEGO

To pole zostaw(cie) puste – wypełni je zespół roboczy.