O projekcie
INFORMACJE OGÓLNE
Projekt 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208582 o tytule „GRAMY W ZIELONE” realizowany jest w Technikum nr 3 w Łodzi w okresie od 04.09.2024 r. do 03.03.2026 r.
Projekt zakłada udział 15 nauczycieli oraz 3 pracowników administracji w kursach doskonalących w Hiszpanii (metodyczno-językowych dla nauczycieli oraz językowych dla pracowników administracji), a następnie wdrożenie nowych umiejętności w codzienną praktykę szkolną oraz dzielenie się „dobrymi praktykami”.
Czas pobytu nauczycieli oraz pracowników administracji za granicą wynosi 8 dni. Wyjazdy do Hiszpanii poprzedzone będą przygotowaniem językowo-kulturowym.
Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji podczas mobilności jest język angielski.
Projekt skierowany jest do nauczycieli i pracowników administracji Technikum nr 3 w Łodzi chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych oraz umiejętności w zakresie metod TIK, kształtowania postaw proekologicznych, jak również nauczycieli zainteresowanych doskonaleniem warsztatu metodycznego (m.in. w zakresie edukacji włączającej), a także gotowych do podejmowania działań nowatorskich.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
CELE PROJEKTU:
1. Udoskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego nauczycieli oraz pracowników administracji poprzez udział w kursach metodyczno-językowych.
2. Zdobycie praktycznej wiedzy na temat metod promocji ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz wdrożenie jej do codziennej pracy.
3. Poszerzenie wiedzy w obszarze posługiwania się nowoczesnymi technologiami w edukacji oraz zastosowanie jej w praktyce szkolnej.
4. Zdobycie przez nauczycieli nowych kompetencji dotyczących bezpiecznego poruszania się w cyberprzestrzeni.
5. Zdobycie przez nauczycieli kompetencji w zakresie edukacji włączającej, skutkujące poprawą jakości kształcenia oraz wzrostem dostępności.
6. Rozbudowanie warsztatu metodycznego poprzez obserwację innowacyjnych metod nauczania w praktyce oraz zapoznanie się z dobrymi praktykami.
7. Wzrost atrakcyjności zajęć lekcyjnych poprzez zastosowanie przez nauczycieli nowych, angielskojęzycznych materiałów edukacyjnych.
8. Wzrost poziomu otwartości wobec innych kultur poprzez codzienne przebywanie w środowisku międzynarodowym.
9. Poprawa zdolności interpersonalnych oraz umiejętności pracy zespołowej, nawiązanie znajomości z pozostałymi uczestnikami szkolenia, pozyskanie inspiracji do dalszych działań nowatorskich.
10. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu poprzez satysfakcję z udziału w projekcie, wzrost motywacji do dalszej pracy.
11. Zdobycie wiedzy na temat programów i inicjatyw europejskich, sposobów ich realizacji oraz upowszechnienie tej wiedzy i efektów projektu w lokalnym środowisku.
12. Nawiązanie współpracy międzynarodowej i poznanie nowych możliwości oraz inspiracji do dalszych działań i nowych projektów w ramach różnych akcji.
13. Poprawa współpracy wszystkich lub większości nauczycieli poprzez dzielenie się wiedzą po zakończonym projekcie.
14. Udoskonalenie umiejętności językowych pracowników administracji, które przyczynią się do nawiązania nowych kontaktów międzynarodowych.
15. Wzrost prestiżu szkoły i poprawa jej konkurencyjności.
16. Modyfikacja szkolnych programów nauczania o metody wykorzystujące narzędzia informatyczne oraz język obcy na szeroką skalę.
17. Podniesienie poziomu nauczania w szkole oraz lepsze wyniki uczniów z egzaminów zewnętrznych.