Innowacyjne metody nauczania
Współczesna szkoła przywiązuje dużą wagę do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, czyli takich które łączą wiedzę, umiejętności i postawy. Istotne jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a dzięki temu zwiększa się zainteresowanie danym przedmiotem, jak i procent przyswajanej wiedzy.
Nowoczesna edukacja powinna opierać się na czterech filarach nauczania i wychowania:
- Uczyć się, aby wiedzieć (wiedza)
- Uczyć się, aby działać (umiejętności)
- Uczyć się, aby być (system wartości i postaw)
- Uczyć się, aby żyć wspólnie z innym
Każda z tych umiejętności rozwijana jest przez naszych uczniów poprzez naukę, obowiązki, interakcje społeczne, zabawę.
W pracy dydaktycznej wykorzystujemy innowacyjne metody i formy pracy z uczniami.
Ćwiczenia praktyczne - uczą posługiwania się narzędziami i sprzętem potrzebnym w pracach instalacyjnych czy zarządzania zasobami w logistyce;
Eksperymenty, doświadczenia - uczniowie tworzą własne projekty, makiety, modele urządzeń na przedmiotach zawodowych - np. ogniwo fotowoltaiczne, centrum logistyczne etc;
Plakaty, prezentacje - uczniowie podejmują zagadnienia zawodowe i korzystając z różnych form obrazowania, tworzą grafiki dokumenty multumedialne, rozwijając warsztat umiejętności dodatkowych, w tym kompetencje cyfrowe;
Ćwiczenia terenowe: uczniowie zdobywają wiedzę, także z przedmiotów ogólnokształcących na zajęcia praktycznych w terenie – niwelacja terenu (podstawy budownictwa), obserwacja flory wokół szkoły(geografia, biologia), wizyty w stacji krwiodawstwa, oczyszczalni ścieków, centrach logistycznych, portach lotniczych etc.
Oprócz tradycyjnych form, które aktywizują uczniów i rozwijają kreatywne myślenie, jakimi są lekcje przedmiotowe, wykorzystujemy również:
- szkolenia zewnętrzne prowadzone przez współpracujące ze Szkołą firmy z branży.
- wycieczki tematyczne, branżowe - oczyszczalnia ścieków, port lotniczy, centra logistyczne, wodociągi miejskie, które przybliżają młodzieży zawód, w którym się kształcą;
- koła zainteresowań- koło logistyczne, koło PCK;
- inicjatywy wolontaryjne - Caritas, współpraca z Domem Dziecka w Porszewicach, zbiórki żywności i wspomaganie schroniska dla zwierząt;
- konkursy wewnątrzszkolne - historyczne, językowe, zawodowe
- projekty badawcze - przedsiębiorczość, chemia, fizyka;
- projekty unijne – Erasmus+, wymiana doświadczeń ze szkołą w Stuttgarcie;
- projekty zawodowe zwiększające konkurencyjność na rynku pracy – darmowe szkolenia, kursy na prawo jazdy kat. B i C, wózki widłowe, koparki, spawanie, zgrzewanie
- współpraca z organizacjami użyteczności publicznej - Fundacja Inkubator, Słonie na Balkonie, Kamienica 56, MONAR, Policja, Straż Miejska;
Nasi uczniowie zachęcani są do udziału w konkursach, zarówno w przedmiotach ogólnokształcących, jak i związanych z zawodem:
- Olimpiada wiedzy o energetyce odnawialnej,w której bierzemy udział co roku- organizator- Politechnika Wrocławska
- Konkurs „Postaw na słońce” we współpracy z Bankiem Ochrony Środowiska – II miejsce
- "Ekoczynni" – konkurs na projekt ekologiczny związany z ochroną środowiska
- Konkurs energetyczny organizowany przez Politechnikę Warszawską
- Projekt "Łódzkie Szkoły dla klimatu" – w ramach projektu powstanie ogród deszczowy, zbiornik na deszczówkę oraz skwer dydaktyczno-relaksacyjny na terenie szkoły
- Program Top Young
- Plastikowe UnLove
- Konkurs "Zwolnieni z teorii"
Zachęcamy naszych uczniów do podejmowania inicjatywy i rozwijania pasji osobistych.